KO IMA MOĆ ?
"Ko ima moć, zločinac ili zlostavljani?- samo je jedno od pitanja koja se pokreću najupečatljivijim filmovima sa ovogodišnjeg 19. FAF-a u Beogradu
Rumunski film “Pozicija deteta” pobednik je ovogodišnjeg 19. festivala autorskog filma održanog u Beogradu. Snažna priča o konfliktnom odnosu između majke i sina, njenoj borbi da ga zaštiti u nesreći prilikom koje je usmrtio 13- godišnje dete nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Od prve do poslednje scene pred nama je jak i dinamičan fim koji svojom realističnošću ne štedi nikoga. Pripadnica visoke klase i priznati arhitekta je spremna na sve da svog letargičng sina(koji je ne podnosi) spase gotovo izvesnog zatvora- spremna je da podmiti i oca ubijenog dečaka. Novac otvara sva vrata.
"Ko ima moć, zločinac ili zlostavljani?- samo je jedno od pitanja koja se pokreću najupečatljivijim filmovima sa ovogodišnjeg 19. FAF-a u Beogradu
Rumunski film “Pozicija deteta” pobednik je ovogodišnjeg 19. festivala autorskog filma održanog u Beogradu. Snažna priča o konfliktnom odnosu između majke i sina, njenoj borbi da ga zaštiti u nesreći prilikom koje je usmrtio 13- godišnje dete nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Od prve do poslednje scene pred nama je jak i dinamičan fim koji svojom realističnošću ne štedi nikoga. Pripadnica visoke klase i priznati arhitekta je spremna na sve da svog letargičng sina(koji je ne podnosi) spase gotovo izvesnog zatvora- spremna je da podmiti i oca ubijenog dečaka. Novac otvara sva vrata.
“Džimi P.” sa Benisiom del Torom u naslovnoj
ulozi prati istinitu priču o Indijancu ratnom invalidu iz Drugog svetskog ratra
koga smeštaju u duševnu bolnicu. Džimi pati od jakih glavobolja, a uz pomoć
antopologa i lekara (Arno Desplešen) uspeva da sklopi slagalicu sopstvene
zbunjujuće ličnosti. Preispitujući sopstvene greške glavni
junak se suočava sa svojim slabostima, a i sam psihonalitičar na kraju leži na
kauču. Bolest od koje bolujemo svi- <b>bol duše</b>- glavna je tema
ovog ostvarenja sa mnogo impresivnih slika na granici jave i sna.
Čileanski film „Glorija“ govori o problemima razvedene 58-godišnjakinje koja odlazi na
zabave za samce. U ovoj tragikomediji prva
i poslednja scena se dešava na plesnom podijumu. U očaju da se odupre besmislenom
ruganju života koji je suočava sa
brojnim glupim i ponižavajućim situacijama, Glorija uspeva da uz taktove
istoimene pesme se podigne posle svakog pada još jača i još energičija. Film je
po izboru publike proglašen za najbolji.
Grčki film „Miss Violence“ je tešak i brutalan
prikaz nasilja u porodici koje za posledicu ima dve smrti: prvo 11- godišnje
devojčice koja se na svoj rođendan se
ubija skočivši sa balkona, a na kraju i glavnog vinovnika nasilja. Pred nama se ređaju
krugovi pakla od kojih je svaki naredni gori od prethodnog,
izlaza kao da nigde nema, sve dok konačno jedna od zlostavljanih žena ne skupi
dovoljno hrabrost. Reditelj Aleksandro Avranas
je istakao da mu je cilj bio da da odgovor na pitanje „<b>Ko ima
moć: onaj ko udara ili onaj ko prima udarac</b>“. Ali baš kad pomislimo da je horor završen, poslednji
kadar filma najavljuje novi krug pakla.
Dokumentarac „ Sacro GRA“ je inspirisan auto-putom Grande Raccordo Anuale u Rimu koji povezuje glavne likove. Bolničar koji spašava ljude, prostitutka-travestit
koja traži klijente i živi u prikolici, botaničar koji želi da spase palmu od
insekata, ribar koji živi sa ženom Ukrajinkom i lovi na Tibru, kao i pripadnik
visoke klase koji živi u luksuznoj kući prepunoj umetničkih skulptura...Najimpresivnija
slika je usporeni kadar snegom zavejanog Rima.
Zajedničko svim filmovima sa ovogodišnjeg FAF-a
je drama malog običnog čoveka- borba za
sopstveno dete bez obzira na to kakvo je ono, suočavanje sa krivicom i prihvatanje odgovornosti,
odupiranje starosti, savladavanje straha od onoga ko upravljava vama....
Pozicija gledaoca nije pozicija pasivnog posmatrača, već
aktivnog učesnika u svakoj od navedenih filmskih priča.
Нема коментара:
Постави коментар