Najnovije ostvarenje kontraverznog Larsa von
Trira „Nimfomanka“ u javnosti je predstavljeno kao delo koje treba da gledaju samo
stariji od 18 i premijerno je prikazano
u kasnim večernjim satima na FESTU zbog
šokantnih scena seksa. Reklama za film je takođe u prvi plan stavljala seks preko plakata glavnih protagonista kako doživljavaju orgazam, a kod publike se tako
stvorilo očekivanje pornografski eksplicitnog filma. Čak se pisalo i da su su scene seksa stvarne,
a ne odglumljene. Neverovatno, jer kad odgledate sam film shvatićete da je sve
ovo zapravo samo dobro urađena reklama da se privuče pažnja, a u svakoj onoj sceni za koju ste očekivali da
će vas posramiti videćete samo početak ili nagoveštaj nečega i
to je to.
Mada naravno ima scena koje je teško gledati,
ipak u poređenju sa ranijim Trirovim
filmovima- ovaj nije toliko „strašan“.
Nikako ne mogu da zaboravim premijeru
„Antihrista“ u Sava centru pre par
godina kad je više od pola publike bukvalno pobeglo iz sale pošto je Šarlot Geinzburg kastrirala svog
filmskog muža Viljema Defoa. E sa tim „Antihristom“ je i započela Von Trirova
trilogija o depresiji (slede Melanholija i Nimfomanka).... Defo se pojavljuje u drugom delu "Nimfomanke" u ulozi poslodavca stare Džo.
Naime,
prvi deo „Nimfomanke“ je gotovo pa briljantan, mlada glumica Stejsi Martin (Stacy Martin) je sjajna u ulozi devojke koja juri svoju slobodu i potpuno je konzumira- cilj joj je
samo sopstveno uživanje i često je to na uštrb tuđe patnje. Ali i pored toliko muškaraca ona je duboko usamljena,
ipak u jednom momentu ideal uspeva da postigne u
spoju trojice ljubavnika: jednog koji nju služi, drugog koga ona služi i
trećeg koji je voli i koga ona voli (mada sa njim ne doživljava
nikakav seksualni užitak).
U drugom delu filma kada u sve to "uskače"
Šarlota kao starija verzija junakinje Džo kao da
odjednom počinje film o drugoj osobi- i zapitate se šta se
desilo? Drugi deo je pretvaranje žene koja je uživala u seksu u mazohistkinju. Ona ostavlja svoje dete samo usred noći i ide na šibanje zarad zadovoljstva.
Nimfomankina starost je zaista tužna- ona od mlade devojke
koja je uživala u svim seksualnim slobodama postaje pravi bolesnik, pa onda
i profesionalni zlostavljač-sadista
koji pare zarađuje tako što tera dužnike da joj otkriju svoje seksualne
slabosti, a onda završava i sa devojčicom u lezbejskoj vezi da bi na kraju bila
potpuno ponižena: prebijena i izurinirana.
Prvi deo filma je nema sumnje bolji,
drugi gubi nit, a naročito je epizoda o mučeniku pedofilu nepodnošljiva jer odjednom se od gledaoca
zahteva da se saoseća sa pedofilom koji se stavlja u istu ravan sa zavisnikom
od seksa.
Ipak sveukupno,„Nimfomanka“ jeste zanimljivo ostvarenje koje treba pogledati. Da li je ovim filmom žena oslobođena ili je samo još jednom dokazano da žena nikako ne može imati istu seksualnu putanju kao muškarac- a da se pri tom ne suoči sa ozbiljnim posledicama (društva koje je kao takvu ne prihvata) ?
Seligman ( Stellan Starsgard) je slušao Džo od početka do kraja filma zajedno sa nama i rekao joj da je niko ne bi osudio da je muškarac, a zatim je iako nikad ranije nije bio sa ženom poželeo da spava sa njom. Džo ga odbija i ubija..
Ona se promenila i pucala je u svog slušaoca Seligana i ono licemerje od koga boluje svako društvo, pa i pojedinac koji uvek osuđuje onog drugog, a opravdava sebe. Tako je Von Trirova Džo na kraju odustala od svoje sladostrasno manijačke slobode i postala svoja sopstvena negacija.
Ipak sveukupno,„Nimfomanka“ jeste zanimljivo ostvarenje koje treba pogledati. Da li je ovim filmom žena oslobođena ili je samo još jednom dokazano da žena nikako ne može imati istu seksualnu putanju kao muškarac- a da se pri tom ne suoči sa ozbiljnim posledicama (društva koje je kao takvu ne prihvata) ?
Seligman ( Stellan Starsgard) je slušao Džo od početka do kraja filma zajedno sa nama i rekao joj da je niko ne bi osudio da je muškarac, a zatim je iako nikad ranije nije bio sa ženom poželeo da spava sa njom. Džo ga odbija i ubija..
Ona se promenila i pucala je u svog slušaoca Seligana i ono licemerje od koga boluje svako društvo, pa i pojedinac koji uvek osuđuje onog drugog, a opravdava sebe. Tako je Von Trirova Džo na kraju odustala od svoje sladostrasno manijačke slobode i postala svoja sopstvena negacija.
Нема коментара:
Постави коментар